Fakultet za menamdžment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji napravio je studiju pod nazivom: „Higijena klma uređaja kao važan činbenik kvalitete zraka u zatvorenim prostorima hotela i ugostiteljskih objekata u Hrvatskoj“.
Cilj ove studije bio je ukazati na opasnosti i probleme koje mogu uzrokovati prljavi uređaj za klimatizaciju, uređaji koji se redovno ne čiste, te njihov utjecaj na kvalitetu boravka gostiju u turističkim objektima.
Isto tako ovom se studijom želilo ukazati na potrebu i opravdanost uvođenja jednog provjerenog, sveobuhvatnog i prepoznatljivog standarda čišćenja i održavanja uređaja za klimatizaciju, koji zatvorenim prostorima turističkih objekata daje novu kvalitetu.
Studija je podjeljena u nekoliko dijela.
U drugom dijelu studije govori se o Kvaliteta zraka u zatvorenim prostorima. Analiziraju se izvori onečišćenja a posebno uređaji za klimatizaciju kao izvori onečišćenja zatvorenih prostora, i traže se odgovori na pitanje kakose može utjecati na kvalitetu zraka..
Treći dio obrađuje klimatizaciju zatvorenih prostora s posebnom analizom pozitivnih i negativnih utjecaja klimatiziranih prostora na ljude, i analizira opasnosti koje nastaju od uređaja za klimatizacijukroz analizu vrsta bolesti koje se povezuju sa uređajima za klimatizaciju.te se daje odgovora na pitanje da li je strah do klimatiziranih prostora opravdan, do odgovorazašto uređaje za klimatizaciju treba čistiti.
Četvrti dio bavi se klimatizacijom hotelskih i ugostiteljskih objekata. U ovom dijelu daje se odgovor kako klimatizacija hotelskih prostora utječe na goste i podizanje kvalitete usluge u hotelima.
U petom poglavlju govori se o higijeni uređaja za klimatizaciju u našim hotelima na temelju rezultata istraživanja koja su provedena na terenu u hotelskim objektima od Umaga, Opatije, Novog Vinodolskog, Raba do Šibenika. Opsežno istraživanje provedeno je na segmentu tehničkih lica koja se bave održavanjem klima uređaja u hotelima, kao i na nivou menadžmenta hotelskih tvrtki.
U šestom poglavlju predstavljen je Standard čišćenja, dezinfekcije i redovnog održavanja klima uređaja- Degenia Velebitica kao mjera za poboljšanje kvalitete usluge i sigurnosti u turizmu.
U sedmom zaključnom poglavlju, na temelju svega što je u studiji rečenog, ukazuje se na zaključak da je uvođenje Standarda Degenia Velebitica, danas u vrijeme sve već konkurencije na turističkom tržištu, nužnost i da predstavlja jednu novu dodanu vrijednost kvaliteti usluge u hotelu koju će sve zahtjevniji gosti i tour operatori prepoznati.